Een half jaar na de lancering van de E-learning hebben maar liefst 319 enthousiaste vrijwilligers en professionelen in ons land de e-learning “Digicoach” van Febelfin gevolgd.
De e-learning heeft als doel om digicoaches de nodige tools aan te reiken die zij kunnen gebruiken bij het coachen van digistarters bij (veilig) online bankieren en betalen.
Het succes van dit initiatief benadrukt niet alleen de relevantie en noodzaak van de e-learning, maar ook de impact ervan op een brede groep van mensen die het digitaal moeilijk hebben.
Naast de E-learning gaat Febelfin op het terrein om infosessies over veilig online bankieren en betalen te geven. In 2023 werden 86 infosessies verzorgd, met een totaal bereik van 3.750 personen.
Handige tool met een grote impact
Voor bepaalde mensen is intensieve of persoonlijke begeleiding noodzakelijk. Het is daarbij essentieel dat de begeleider of digicoach beschikt over de juiste informatie en tools.
Daarom heeft Febelfin met deze E-learning een referentiewerk gecreëerd, zodat deze begeleiders met gepaste tools aan de slag kunnen gaan en op hun beurt een impact kunnen hebben.
Febelfin wil op deze manier een “multiplier-effect” bereiken. Met de E-learning kan Febelfin immers haar kennis delen met zoveel vrijwilligers en professionelen als mogelijk en een netwerk van digicoaches ontwikkelen die de online bancaire vaardigheden van digistarters naar een hoger niveau brengen.
Tijdens de verschillende modules leer je alles over online bankieren en digitaal betalen en hoe je dit op een veilige manier kan doen. Er is ook een hoofdstukje gewijd aan hoe je best kan omgaan met digistarters.
“"Sinds de lancering ontving de E-learning al veel positieve feedback: maar liefst 96% van de cursisten zegt dat de inhoud van de E-learning hen in staat stelt om de aangeleerde onderwerpen in de praktijk te brengen. Dit benadrukt niet alleen de kwaliteit van de E-learning, maar ook het praktische nut van wat de deelnemers tijdens de infosessie hebben geleerd."”